Elkapott valami. Mindenki évet értékel és 2010 nekem is hozott néhány pofont. De nem maradt mindegyik rossz emlék. Vannak az un. "atyai" pofonok, melyek okítanak. Az összes többi pofon is jó lehet valamire, egyszer majd kiderül. Addig is nézzük, hogy mi az ami már az enyém.

Energiafeltöltés
Na, ezzel sokat bajlódtam. Nagyjából tartottam a nagykönyvet. Futás előtt két órával semmi evés, akkor is csak könnyen emészthető táplálék (pl. banán), futás közben eleinte semmi, aztán egyre több. Az a lényeg, hogy eléheztem Isaszegen, eléheztem Pécelen, eléheztem Gödöllőn, eléheztem a Vértesben, eléheztem a Mátrában, hiába szereztem be ivótasakos hátizsákot és kulacsövet. Folyton jött a zombulás.
 
Kóválygás, erőtlenség, zavaros gondolkodás, kifejezéstelen tekintet. Aki ismer tudja, hogy ezek az alap adottságaim, de bíztam benne, hogy a futástól majd megváltozik valami. Szép lassan kitapasztaltam, hogy mi a jó nekem. A következő "menü" vált be: Futás előtt kolbász és/vagy szalonna kenyérrel +víz, futás közben (2 óránál hosszabb etapoknál) pedig a sűrű iso, kiegészítésként csoki, vagy müzli, nagyobb hegyek előtt zselé. Azóta csupa móka és kacagás az életem. Persze a kóválygást, erőtlenséget, zavaros gondolkodást, kifejezéstelen tekintetet leszámítva.:)
 
Öltözködés és cipő
Év végén beszereztem néhány cuccot, tényleg jó talpig műanyagban futni! Az öltözködésről nem is akarok többet írni, minél drágább annál jobb, aki akar, lehet csinos is.
 
Viszont a cipő az érdekes dolog. A lábaim gágogáshatárig pronálnak, ráadásul 2008-ban szereztem egy csúnya nagylábujj sérülést, ami már csak kicsit fáj, de hajlani nagyon nem hajlik azóta. Mondanom sem kell, hogy ez a jobb lábam... Lényeg, hogy stabil cipőkben kezdtem a a pályafutásom, és a Vadrózsáig meg votlam győződve róla, hogy jól teszem. Akkor megszállt a kisördög és a DuoMaxos terepcipőm (Trabucco) helyett, egy kitaposott, aszfaltos, talpát tekintve neutrális Decathlon special Asics cipőt választottam.
A korábban sokszor megélt fáradás, nem várt helyen merevedés, zsibbadás hip-hop elkerültek és elkerülnek azóta is. Az eltelt időben beszereztem egy Asics Gel Cumulust, amibe már több száz km került hasonló eredménnyel. (Az igazsághoz tartozik, hogy a Nike Vomero és a Lunar Glide is jó benyomást tett, de a járt utat mégsem hagytam el). A táplálkozáshoz hasonlóan olyan tapasztalat ez, aminek pont az ellenkezőjét szokták ajánlani. Érti ezt valaki?
 
Statisztika 2010
2710 km és valamennyi szint, de azt lusta vagyok összeadni. Isaszegen az Öreghegy megvolt vagy nyócszázszor, a Kékes megvolt háromszor, a Csóványos, a Muzsla és Dobogókő megvolt kétszer, de nem sorolom tovább, mert akkor már jobban megérné összeadni. Első bálozóként mindehol egyéni csúcsot futottam, melyeket idén egyenként tervezek megdönteni. (Jövőre meg egyben az összeset! Haha!)
 
2011 Cél
Szeretem az erdőt, szeretnék még sokáig erdőben futni, az utamon járva tanulni. És szeretném meghódítani a Mátrát, de úgy hogy ne csak odaadja magát, hanem viszont is szeressen...
 
Nem is maradt más hátra, mint a köszönetnyilvánítás. Viszlát és kösz a halakat!
 
És ezúton gratulálok barátomnak, sörtestvéremnek és mentoromnak -a továbbiakban nevezzük Pistikének- az elmúlt év sikereihez. Pistike megnyert négy országos bajnokságot és egy TUK második helyezést is kiérdemelt. Neki küldöm a dalt:
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://venmarhak.blog.hu/api/trackback/id/tr822515364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pityúxarovszky 2011.01.06. 11:13:59

Szia Tamás!
köszönöm a nyilvános gratulációdat, és ezt
a tartalmas,ritmusos,dinamikus zenei költeményt mellé!Na meg persze köszönöm azt a sok 'erőszakos' úszás- és futáskényszeres pillanatot amik nem engedték hogy lazítsunk a gyeplőn,és csak nézzük a tv-be hogy kalandos az este,helyette inkább mentünk a hegyekbe.Szóval a kezdeti próbálkozásokat és az azt követő elszántságot és szorgalmat,egy kis tapasztalattal és bátorsággal felturbózva,optimistán indulhatsz neki az idei év kihívásainak.Meglepetések továbbra is lesznek,de hát ebben a műfajban nincs két egyforma forma,az időzítést meg majd belőjük.Sok km-t és szintet a felkészülésre,sok örömtáncot a báli szezonra,és sikeres vizsgákat kívánok évindító gyanánt! szia
süti beállítások módosítása